No entendre res

Fa dies que dono voltes al que no puc deixar de qualificar de nova provocació del Govern espanyol. Les lleis no s’improvisen, es redacten durant mesos i si a corre-cuita s’afegeixen disposicions finals, el pedaç es fa més evident que mai. L’equip de ministre Wert  ens deu considerar realment ignorants si creu que no ens adonem d’aquest petit detall i de que l’afegitó s’ha produït just desprès d’unes eleccions en que des de la mateixa nit de l’escrutini el PP intenta afeblir el concepte de nació catalana i tot el que la identifica.

Aquesta vegada, han ferit el més sensible i, alhora, el que més suport ha suscitat des d’abans de la recuperació de l’autogovern: la nostra llengua pròpia.

Des de fa més de treta anys hi ha un ampli consens en la defensa del català, que no només esta considerada llengua oficial, sinó que a principis dels anys vuitanta tots varem coincidir amb el terme jurídic de pròpia, i d’establir que el sistema de immersió a l’escola era una manera de recuperar la seva normalitat sense separar els infants per raó de llengua d’origen familiar, aconseguint així que fóssim un sol poble. El sistema ha funcionat sense problemes i voler destruir aqust important objectiu és no entendre la feina feta i cavar un forat profund entre famílies.

Si volem que tothom comprengui el català, que ningú pugui exigir-nos canviar de llengua quan la parlem, si volem assolir l’autentica oficialitat, hem de seguir amb sistemes de protecció especial perquè venim de situacions de menysteniment i prohibició i perquè ens un dels nostres drets històrics.

La proposta Wert és contraria a la Constitució que obliga als poders públics a protegir i promocionar les llengües dels “seus” territoris, és contraria a l’Estatut i a la Carta Europea de les Llengües. Crear problemes on no hi són, violentar consensos,i voler retrocedir en una normalització que encara esta molt lluny d’haver-se aconseguit és no entendre res.

Pensar que el nostre sistema educatiu ha de prescindir d’un dels instruments més preuat i lloat arreu del món, és no entendre res, substituir l’escola catalana per una escola dual i intentar destruir el sistema de convivència que nosaltres, amb el suport de totes les forces politiques del Parlament, hem decidit tenir.

Qui no entén res d’allò que ha de governar, no ho pot seguir fent, i el responsable d’educació d’un estat compost, té l’obligació de conèixer els models que cada territori que configuren les nacions històriques s’han dotat, i respectar_lo. Si no ho coneix, no pot ser ministre i si ho coneix, i malgrat els bons resultats ho vol destruir, tampoc pot ser ministre.

No pot intentar crear una “comunitat espanyola” dins de Catalunya, i no pot trencar la nostra convivència per a debilitar-nos com a nació. Si ho fa, està utilitzant els nens per a objectius politics del seu partit o ideologia, i no ho permetrem. Perquè això ja no seria no entendre res, seria i és la dinamitació del nostre més sensible fet diferencial: la llengua pròpia, el català.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s